onsdag 21 december 2011

En ljuslykta av papper

Var hos Mia på Mixen här i Nyköping härom dagen och hon hade gjort en jättevacker ljuslykta i papper. Jag var tvungen att fråga hur hon gjort den och det visade sig att hon hittat en instruktion i tidningen Inzpira magasine. Hon visade mig tidningen och då insåg jag att jag hade köpt just den tidningen för ett tag sen men inte hade jag tänkt på att lyktan fanns där i. Jag hem och letade febril efter nämda tidning, och till min lättnad hittade jag den till slut... i pappersinsamlingen (mutter, mutter). Det visade sig vara min kära sambo som tyckt att det såg ut som reklam så han hade slängt den där. Gissa om jag blev glad att jag lyckades rädda den!

Jag har iaf suttit ett antal kvällar och knåpat på ovan nämnda lyckta, så här blev resultatet:

Den är ganska lik originalet, jag har ju inte exakt samma stansar förstås men på ett ungefär.


Jag tog med den till jobbet, vi får inte ha levande ljus och vi har haft låtsasljusen i en glasskål.

Jag tyckte det var roligare med en lykta och det var ingen som hade något emot det :o)

Önskar er en God Jul, det blir nog inget mer bloggande innan julafton. Tack för titten!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin ljuslykta, så fin i vitt. Önskar dig och dina nära och kära en riktig God Jul. Många kramar Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej kompis!

    Jättesnygg blev den!! Det är så kul att du är ute på bloggen igen!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera